CASCO kárrendezés

CASCO kárrendezés

A kárrendezés menetével kárfelvétel című írásunkban nagy általánosságban foglalkoztunk már. A metódus első fázisa minden esetben a kárbejelentés kell, legyen, mely után rövidesen a kárszakértő is felveszi velünk a kapcsolatot, hogy szakszerűen jegyzékbe foglalja, felmérje mekkora és milyen jellegű kár ért bennünket valójában. Ellenőrzik továbbá azt is, nem állt-e be gazdasági totálkár a gépkocsinkban, mert egy esetleges gazdasági totálkár esetén már a túl magas költségek miatt nem volna értelme megjavíttatni gépjárművünket. Ezután meg is kezdődhet a kárrendezés tulajdonképpeni folyamata és autónk javítása, esetleg totálkár rendezésre kerülhet sor. A CASCO kárrendezést az teszi egyedivé, hogy különleges, online formátumban is fellelhető és letölthető dokumentumokra is szükségünk lesz hozzá, attól függően, milyen típusú kár érte gépkocsinkat.

Más dokumentumokat igényel ugyanis a CASCO kárrendezés, ha töréskárról van szó, és megint mást, ha lopáskárról. A CASCO kárrendezés folyamán, töréskár esetén szükségünk lesz forgalminkra, a gépjármű törzskönyvére, a vezetői engedélyünkre, egy baleseti bejelentő dokumentumra, ha baleset történt, ha vannak, csatolni kell a rendőrségi iratokat is beadványunkhoz, illetve, ha kölcsön autóban okoztunk volna kárt, szenvedtünk volna balesetet, szükségünk lesz a gépkocsi tulajdonosának meghatalmazására is, hogy jogszerűen járhassunk el ügyében a CASCO kárrendezés során.

Ha lopáskár történt az a CASCO kárrendezéshez szükséges dokumentumok körét is módosítja némiképp. Lopáskár bejelentése esetén a CASCO kárrendezéshez forgalminkra és a gépkocsink törzskönyvére ugyanúgy szükségünk lesz, mintha a CASCO kárrendezést töréskár miatt kellene intéznünk. Lopáskár esetén viszont a kívánt dokumentumok körét gazdagítja a rendőrségi feljelentés, autónk kulcsa, az adásvételi szerződésünk, az autó szervizkönyve. Ha béreljük, lízingeljük a gépkocsit, szükség lesz hitelszerződésünkre, kölcsön gépjármű esetén pedig a tulajdonos meghatalmazására is.

A CASCO kárrendezés, akár lopás-, akár töréskárról van szó, mindig megkívánja, hogy magát a bekövetkezett káreseményt két napon belül jelentsük biztosítónk felé. Ezt megtehetjük személyesen, de a 21. század hajnalán intézhetjük már online módon is – a legtöbb biztosító üzemeltet olyan honlapot, ahol az ügyfélszolgálattal is felvehetjük a kapcsolatot elektronikus úton.

A kár rendezését nemcsak lopás- és töréskár bekövetkeztekor intézhetjük érvényes cascónk terhére, de az olyan károk esetében is, melyek eredendően a kötelező biztosítás körébe tartoznának. Ilyenkor viszont a CASCO önrésze bennünket terhel, ennek összegét saját maguknak kell megfizetnünk.

Ha autónkat totálkárosnak minősítené a kárszakértő a kárfelvétel során és biztosítónk CASCO biztosításunk alapján kívánja rendezni a számlát, akkor abból a bizonyos maradványértékből, melyet általában totálkár esetén kézhez kapunk, még a CASCO önrészét is levonják a biztosítók, ennyivel is kevesebbet vehetünk tehát kézhez.

Ettől a kieséstől úgy kímélhetjük meg magunkat, ha cascónk mellé kiegészítő, úgynevezett vételár biztosítást is kötünk. Ha ugyanis rendelkezünk ilyen kiegészítő biztosítással is, totálkár esetén a biztosító köteles gépkocsink újkori értékét megtéríteni számunkra.

Biztosítás kalkulátor

Egyéb biztosítások

Biztosítás tipp

Legfrissebb biztosítás cikkek